100% market search v praxi
V dnešní době se může zdát, že hledání toho správného kandidáta je snadné. Spousta headhunterů spoléhá na jednoduché metody – zadání klíčových slov do LinkedInu a odesílání neosobních zpráv desítkám kandidátů. Takový přístup však většinou přináší jen povrchní výsledky. My ve flow-r executive search jdeme mnohem dál.
co znamená "100% market search"
Z našich zkušeností vyplývá, že online lze zastihnout cca 1/3 relevantních kandidátů. Někomu to může stačit, nám (a našim zákazníkům) však nikoliv, proto aplikujeme OFFLINE & ONLINE METODIKU, kterou nazýváme 100% market search. To znamená, že oslovíme opravdu každého potenciálního kandidáta na trhu, a ne jen ty, kteří jsou snadno dostupní na LinkedInu, veřejných či interních databázích.
jak to vypadá:
TARGET LIST: V relevantní vzdálenosti od zákazníka identifikujeme nejprve všechny firmy, kde by cílový kandidát mohl být. Obvykle je to cca 100 - 200 společností, vyjímkou nebývá však ani přes 300 firem. Pokud jde o lokální roli, řešíme reálný dojezd, pokud se bavíme o relokaci, zasahujeme dle zadání celou ČR, CEE region či celou Evropu. Výsledný dokument probíráme se zákazníkem, zda existují off-limits nebo inside informace.
LONG LIST: Následně kontaktujeme jednotlivé společnosti, často přímo přes recepce, abychom zjistili, zda mají zaměstnance na podobné pozici, jak se jmenují, jaká je jejich pracovní náplň a jaký je jejich profesní profil. Všechna tato jména doplňujeme k firmám a opět probíráme se zákazníkem.
OSOBNÍ TELEFONÁT: V dalším kroku všechny osoby na long listu osobně telefonicky oslovíme, žádné zprávy na LinkedIN, žádné spamování e-mailem. Může se to zdát jako velká dřina, ale máme jistotu, že mluvíme opravdu se všemi a slyšíme jejich reakce. Když to uděláte dobře, mluvit s Vámi chtějí všichni. Cca 20 % takto oslovených kandidátů je nakloněno hlubší diskusi a osobnímu setkání.
NAŠE OSOBNÍ SCHŮZKA s kandidátem: S každým potenciálním kandidátem absolvujeme schůzku, kde diskutujeme o jeho aktuální situaci a možných hybných faktorech, které by jej přiměli uvažovat o změně. V dalším kroku samozřejmě také diskutujeme jejich odborné znalosti, zjistíme, zda jsou schopni splnit očekávání našich klientů a zapadnout do jejich firemní kultury.
SHORT LIST: Zde již máme konkrétní profily kandidátů, se kterými jsme hovořili. Mají jasnou představu o obsazovaném projektu, mají motivaci ke změně i zkušenosti a dovednosti které očekává zákazník. Tuhle skupinu (obvykle 3-7 kandidátů) doporučujeme k setkání s naším zákazníkem.
ZÁKAZNÍKOVY OSOBNÍ SCHŮZKY s kandidáty: Další krok je zřejmý, nyní se poprvé obě strany setkají a diskutují možnosti spolupráce a vzájemné sympatie osobní i profesní. Naší rolí je být vždy přítomni u těchto setkání, provázet obě strany celým procesem a pomoci jim poznat své silné stránky, výhody spolupráce a předejít nejasnostem či nedorozuměním.
Těchto setkání může být několik. Občas je třeba vypracovat case study, někdy poznat širší vedení či "grandparent interview". Celým procesem stále osobně všechny zúčastněné provázíme a nabízíme náš pohled a doporučení, jsou-li žádána.
NABÍDKA & AKCEPTACE: Zakládáme si na tom, že nabídky našich zákazníků padají na úrodnou půdu. Je zbytečné rozsévat hromadu nabídek, o kterých tušíte, že nebudou přijaty. Našim zákazníkům doporučujeme s nabídkami citlivě pracovat tak, aby nedocházelo k odmítnutí. Naši kandidáti jsou na přicházející nabídku připraveni, vědí co v ní bude a jsou připraveni ji akceptovat.
metodika, která funguje
Představte si, že hledáte šéfa logistiky pro firmu na jihu Čech, obchodního ředitele pro celou Evropu, nebo šéfa R&D v unikátní technologii v rámci CEE regionu. Díky naší OFFLINE & ONLINE METODICE jsme schopni nalézt kandidáty, kteří nejsou jen na první ani druhý pohled viditelní. Jsme tak schopni identifikovat skutečně nejvhodnější kandidáty připravené nalézt novou příležitost.
97% fill rate:
97 % našich executive search projektů dopadlo za posledních 5 let úspěšně, tedy nástupem námi doporučeného kandidáta k zákazníkovi. Tohle procento odráží naši preciznost a odhodlání uspět i tam, kde je to obtížné. Pokud nám něco toto procento kazí, jsou to obvykle rozhodnutí u zákazníka, jako je hiring freeze, nebo interní promotion vlastního kolegy.
Naše metodika není o tom, co je nejjednodušší. Je o tom, co přináší nejlepší výsledky pro naše zákazníky. 100% market search nám umožňuje najít a oslovit kandidáty, ke kterým se jiní headhunteři ani nedostanou. Díky osobnímu přístupu a hluboké znalosti trhu dokážeme nabídnout výsledky, které výrazně převyšují standardní výsledky v oboru.